Caballeros de la Luna
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Ridders van de maan

IndexIndex  PortalPortal  Laatste afbeeldingenLaatste afbeeldingen  ZoekenZoeken  RegistrerenRegistreren  InloggenInloggen  

Bijbaantje

Ga naar beneden 
2 plaatsers
AuteurBericht
Celebrian

Celebrian

Aantal berichten : 9
Registratiedatum : 11-09-09

Knight-profile
Leeftijd:: 18 jaar
Status: Priesters
Partner: I`m not allowd to have one

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimevr sep 11, 2009 11:09 pm

Celebrian liep tussen de drukke tafels van de kroeg door met op een hand balancerend een dienblad met kroezen die vol met bier zaten. Ze haatte haar werk als het het zo druk was. Eigenlijk was ze een priesteres maar dat was ook niet bepaald een goed betaald baantje. Daardoor week ze een beetje af van de rest met dit bijbaantje. Celebrian was slank met ronde vormingen. Een van de redenen waarom haar baas haar had aangenomen al wist hij dat het niet voor Celebrian was toegestaan om lichamelijk contact te hebben met mannen. Ineens werd Celebrian bij iemand op schoot getrokken. Ze kon de kroezen bier nog maar net in evenwicht houden. Ze zette het bier voor de mannen neer en de man die haar op schoot had getrokken keek haar grijnzend aan en veegde een haarlok uit haar gezicht. ''Zo zonde dat je je leven wijd aan god Celebrian. Iemand met zo`n lichaam hoort niet thuis in de kerk'' grijnzde hij, stomdronken natuurlijk. ''Hou jij het nou maar bij bier John'' grijnzde Celebrain en maakte zich los uit John`s grip. Ze riep naar de herbergier dat ze even pauze nam en liep naar buiten. De lucht was koud en precies wat ze nu nodig had omdat het binnen zo verstikkend warm was. Celebrian keek op toen ze in de verte een schim zag lopen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Shu

Shu

Aantal berichten : 16
Leeftijd : 31

Knight-profile
Leeftijd:: 21
Status: Gewoon volk
Partner: Err.. mijn koe?

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimevr sep 11, 2009 11:38 pm

Shu lag over de rug van zijn koe, Bella, die langzaam vooruit sjokte. Ze waren allebei moe van de gehele dag reizen, en dat was goed te zien. Hij spoorde Bella aan toen hij in de verte de lichten kon zien van een herberg. Bella maakte een tegensputterend loeigeluid, al versnelde ze wel haar pas. Shu knipperde een paar keer met zijn ogen toen hij de vage omtrek van een persoon kon zien, die voor de herberg stond. Toen hij dichterbij kwam zag hij dat het een meisje was, aan haar kleding te zien waarschijnlijk een serveerster die in de herberg werkte. Shu liet zich van zijn koe afglijden en wreef even in zijn ogen voordat hij het meisje aansprak. Hij duwde haar een paar munten in haar hand. 'Ik wil wijn. Rode wijn,' zei hij kortaf. Hij zuchtte even vermoeid. 'En een emmer wijn voor mijn koe. Ze heeft dorst.'
Shu gebaarde met zijn hoofd even naar Bella en keek het meisje met een geïrriteerde blik aan. Van reizen werd zijn humeur erg slecht.
Celebrian

Celebrian

Knight-profile

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimevr sep 11, 2009 11:41 pm

Celebrian keek even vreemd op toen de er een jongen op een koe aan kwam rijden. Hij duwde een paar munten in haar handen en ze hoorde zijn woorden. ''Wijn voor een koe?'' vroeg ze verbaasd. Celebrian haalde haar schouders op. Als hij dat wou, oke dan. ''Ik ben zo terug zei ze tegen de jongen. Ze verdween naar binnen. Even later kwam ze terug met een dienblad met een glas rode op haar hoofd balancerend, terwijl ze in haar handen een emmer wijn droeg. Ze zette uiterst voorzichtig de emmer neer voor de koe en pakte het dienblad van haar hoofd terwijl ze het glas aan de jongen gaf. ''Ik heb je hier eigenlijk nog nooit gezien. Ben je nieuw?'' vroeg ze nieuwschierig terwijl ze tegen de muur leunde.
Shu

Shu

Knight-profile

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimevr sep 11, 2009 11:49 pm

Zodra het meisje de emmer wijn had neergezet, sjokte Bella er langzaam op af. Ze stak haar massieve kop in de emmer en begon de wijn met een tevreden blik op te slobberen. Shu nam het glas aan en leunde moe tegen de muur. Hij streek zijn haren naar achteren waarna hij de wijn in een paar slokken opdronk. Met de rug van zijn hand veegde hij de rode wijnvegen op zijn lippen weg en keek het meisje aan. 'Of ik nieuw ben?' herhaalde Shu verveeld. Hij ging met zijn wijsvinger langs de rand van het wijnglas en keek afwezig voor zich uit. 'Ik leef alweer meer dan twintig jaar. Dat lijkt me niet echt wat je nieuw noemt,' voegde hij er zuchtend aan toe. Hij was te moe om serieus antwoord te kunnen geven.
Celebrian

Celebrian

Knight-profile

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimevr sep 11, 2009 11:53 pm

''Ik bedoel hier in de stad'' zei Celebrian met een kleine grijns. Ze zag dat de jongen erg moe was. Hij had vast lang gereisd. ''Als je wilt, kan ik een kamer voor je regelen om te slapen. En je koe kan hier ook best verblijven. We hebben een goede stal'' zei ze tegen hem. Celebrian beet even op haar onderlip maar liet gauw weer los. Ze bleef de jongen aankijken terwijl ze naar het geslober van de koe hoorde die de wijn opdronk. Ze bleef het raar vinden, een koe die wijn dronk.
Shu

Shu

Knight-profile

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimeza sep 12, 2009 12:03 am

Shu staarde met een verveelde blik naar de lichtweerkaatsingen in het wijnglas terwijl hij naar het voorstel van het meisje luisterde. 'Een kamer?' vroeg hij verbaasd. 'Dat ben ik niet gewend - ik slaap meestal buiten. Bella is mijn kussen.' Zijn blik ging even naar zijn koe, die de wijn al op had en inmiddels de bodem van de emmer begon schoon te likken. 'De naam is trouwens Shu,' stelde hij zich kort voor. 'Ik kom van ergens en nergens en ik hou van alles en nog wat.' Shu haalde weer een hand door zijn haar zonder het meisje een blik waardig te gunnen.
Celebrian

Celebrian

Knight-profile

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimeza sep 12, 2009 10:47 am

Celebrian keek de jongen even aan. Daar viel dus niet erg goed mee te praten. Ineens werd er van binnen naar haar geroepen. Het was de herbergier. Binnen was een gevecht uitgebroken tussen een stel dronken mannen. Celebrian keek naar de jongen. ''Ik ben zo terug'' zei ze en verdween daarna snel naar binnen. Ze moest zich door de menigte dringen. Twee dronken mannen probeerde elkaar de hersenen in te slaan en braken daarbij allerlei tafels en stoelen. Celebrian trok ze bij elkaar vandaan. ''Stoppen nu'' riep ze tegen de twee. Ze werd meteen door een grote hand bij haar keel gegrepen. Ze probeerde de hand los te trekken die haar verstikte.
Shu

Shu

Knight-profile

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimeza sep 12, 2009 2:31 pm

Shu keek even schichtig de kant van het meisje uit toen ze terug naar binnen werd geroepen en vervolgens de herberg weer binnen ging. Hij zuchtte en sloot zijn ogen toen hij het lawaai van het gevecht dat zich binnen plaatsvond hoorde; hij vond geweld niet erg, zolang hij er zelf maar niet in verzuild raakte. Hij was zelf vaak veel te lui om terug te vechten. Shu dronk het laatste wijndruppeltje op en slofte de herberg in om te zien wat er gaande was. Hij zag dat het meisje waar hij zojuist mee een gesprek was aangegaan bij de keel was gegrepen door een dronken man. Hij ging op een tafel zitten en keek doodleuk toe. Waarom zou hij ook iets doen? Daar werd hij nog vermoeider van dan dat hij al was. Bella was haar baasje achterna gesjokt en baande zich nu wankelend een weg door de herberg. Toen ze bij de man was aangekomen beet ze hem simpelweg in zijn achterste - ze had duidelijk honger. Shu haalde zuchtend zijn laatste paar duiten uit zijn zakken om te kijken of hij ook nog genoeg had voor een tweepersoonsmaal.
Celebrian

Celebrian

Knight-profile

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimewo sep 16, 2009 1:16 pm

Toen de man in zijn achterste werd gebeten liet hij Celebrian los zodat ze op de grond viel. Ze wreef even over haar nek die nu rood was. De herbergier kwam gauw aangehold en hielp Celebrian overeind. Celebrian keek geschrokken naar de twee mannen, daarna merkte ze de koe pas op. Automatisch zochten haar ogen naar de jongen die net buiten stond. Niet veel later zag ze hem.
Shu

Shu

Knight-profile

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitimewo sep 16, 2009 2:06 pm

Shu liet zich van de tafel afglijden en liep kalmpjes naar de serveerster toe, zijn geld rinkelend in zijn gesloten hand. Hij keek nog niet eens naar de striemen in haar nek, maar pakte haar hand om de muntstukken te overhandigen. 'Bella en ik willen graag een tweepersoonsmaal. Iets met courgettes en vlees... flans maar iets in elkaar.'
Shu keek haar aan en gaf Bella een aantal klopjes op haar kop. 'Hopelijk heeft de keuken wat fijns te bieden,' mompelde hij er zacht achteraan.
Gesponsorde inhoud

Bijbaantje Empty
BerichtOnderwerp: Re: Bijbaantje   Bijbaantje I_icon_minitime

Bijbaantje
Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Caballeros de la Luna :: De luna caballeros :: City of the moon-
Ga naar: